Οι φίλοι μου με λένε ‘γκατζετάκια’. Ιδιαίτερα ο κουμπάρος μου, ο οποίος κυκλοφορεί με ένα κινητό – παντόφλα με κάμερα VGA και απεριόριστη χωρητικότητα στις επαφές! Η αλήθεια είναι όμως ότι ακόμη κι εγώ έχω εντυπωσιαστεί με την παγκόσμια παράκρουση με τα προϊόντα της Apple. Ξαφνικά, το iPhone 4S, το iPad 2 και το Macbook Air έχουν γίνει σκοπός ζωής για δισεκατομμύρια ανθρώπους. Οι κάτοικοι των ανεπτυγμένων χωρών διακρίνονται πλέον σε αυτούς που τα έχουν και σε αυτούς που ονειρεύονται για να τα αποκτήσουν.

Οι ουρές στην Αμερική και το Λονδίνο την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του iPhone 4S εξελίχθηκαν σε συμπλοκές στην Κίνα. Στην ελληνική Vodafone η αναμονή για το 4S είναι δυο μήνες. Κατά την ολογοήμερη δε παραμονή μου σε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα, διαπίστωσα ότι 9 στους 10 είχαν και χρησιμοποιούσαν ΠΑΝΤΟΥ το καινούριο τηλέφωνο της εταιρείας.

Τι είναι λοιπόν αυτό που κάνει τα συγκεκριμένα gadgets τόσο επιτυχημένα;

1. Στα πλαίσια της δυτικής καταναλωτικής κοινωνίας η Apple πέτυχε τον απόλυτο στόχο: Να κάνει το logo της κάτι παραπάνω από στοιχείο αναγνωρισμότητας των προϊόντων. Να το μετατρέψει σε social statement. Κάτι σαν τη Rolex στα ρολόγια. Τι και αν η Perrelet έχει καλύτερους μηχανισμούς; Το Rolex είναι αυτό που δίνει την εικόνα της οικονομικής υπεροχής. Έτσι, οι άνθρωποι πληρώνουν για να μπουν στο club του μισοφαγωμένου μήλου. Άνθρωποι που ποτέ δεν θα μπορέσουν να μπουν στο αντίστοιχο club της Ferrari, μπορούν – κάνοντας οικονομίες – να έχουν το απόλυτο προϊόν. Και το κάνουν.

2. Είναι τα καλύτερα. Χωρίς τεχνικές αναλύσεις, χωρίς λεπτομέρειες. Όποιος έχει χρησιμοποιήσει κάποιο από όλα τα παραπάνω, ξέρει γιατί. Και μακράν τα πιο αξιόπιστα. Όσον αφορά τόσο την απόδοση, όσο και την αντοχή στο χρόνο.

3. Η συγκυρία. Ο θάνατος του Steve Jobs συνέπεσε με την κυκλοφορία πραγματικά καλών gadgets. Η οριστική μετάβαση στην κοινωνία του internet, ακόμη και σε υποανάπτυκτες, όσον αφορά τη μετάδοση της πληροφορίας χώρες όπως η δικιά μας, συμπίπτει με την υπεροχή της Αpple και την εκτοξεύει.

Συμπέρασμα; Δεν θεωρώ καθόλου παράλογη τη μανία με την Apple. Αλλά, ρε παιδιά, για να μη χάσουμε και το μυαλό μας, ένα καταναλωτικό προϊόν είναι. Πιο ευτυχισμένο δεν πρόκειται να σε κάνει …

TheGrecian

Advertisements